Entreprenørskap
Å være elev på Businesslinja betyr at du jobber med å avdekke behov i markedet og deretter utvikler gode løsninger. I alle tre årene vil du i samarbeid med dine medelever starte opp og drifte en ungdomsbedrift, og dermed utvikle deg som gründer. Dette krever egenskaper som nysgjerrighet, utholdenhet og løsningsorientering. Aktivitetene du er med på gjør at du opplever mestring og utvikling innen teamarbeid, presentasjonsteknikk, salg og nettverksbygging. Frogn videregående har vunnet NM i ulike kategorier – vil du bli med å gjøre dette igjen!
Vil du være med å konkurrere om å bli Norges beste gründer? Da kan Businesslinja være noe for deg. Les mer om vår samarbeidspartner Ungt Entreprenørskap her: ungdomsbedrift.no
Teknologi og Digitalisering
Hva er kunstig intelligens? Har du en ide som gjør at flyindustrien blir mer bærekraftig? Eller har du en ide om hvordan vi kan få plast opp fra havet og bruke dette som en ressurs? Datasikkerhet er mer og mer viktig og du får innblikk i hacking og koding for å forstå hvordan bedrifter må jobbe med sikkerhet. Teknologi og forskning vil være en naturlig del av det å være elev på Businesslinja.
Dine ideer kan utvikles, illustreres og markedsføres ved bruk av Adobe-programmer, som alle elever på Businesslinja får tilgang til. Egnet lyd- og redigeringsutstyr er sentralt i undervisningen når vi lager plakater, logo, reklamefilm og nettside.
Internasjonalisering
Internasjonalisering er sentralt på Businesslinja. Forståelse av globalisering, kultur og handel samt forskning er viktig kompetanse og du som elev vil få innblikk i dette i flere fag, både engelsk, teknologi og forskningslære, reiseliv samt samfunnsøkonomi.
Tverrfaglig og dybdelæring
Tverrfaglighet betyr at du kjenne igjen samme tema i de ulike fag, noe som gjør at du får dybdekunnskap. I engelsk lærer du om leadership og communication. Du vil lære business-engelsk, noe som vil styrke din videre utvikling og gjøre deg forberedt for videre studier. I naturfag bruker du din forskertrang til å søke løsninger på ulike problemstillinger og behov som verden står ovenfor i dag – og kobler dette til ideutviklingsprosessene. I samfunnsfag diskuteres innovasjonsbehovet i Norge, og i norskfaget produseres kommunikasjons-materiell for bedriften din.