Prosjektet har som mål å utveksle skolenes kunnskap om og erfaring med pedagogisk teknologi. Det er seks yrkesfaglige videregående skoler som deltar og alle står overfor noen av de samme utfordringene og har det samme målet, nemlig å gjøre elevene klare for yrkeslivet.
- Greåkers bidrag var å vise frem hvordan vi bruker digitale verktøy for å styrke og variere undervisningen. Vi bruker både Nearpod, podcast, Kahoot og lager escaperoom i OneNote. Lærerne fra partnerskolene synes det var interessant og lærerikt, forteller utdanningsleder på helse- og oppvekstfag, Hilde Karine Refne Holme.
Les mer på prosjektets nettsider ’The Future of the Jobs vs the Jobs of the Future’.
Lærere fra partnerlandene kom til Norge søndag 22. mai. Øyvind Østby fra Greåker vgs. stilte som bussjåfør.
Greåker vgs.
Elev fra barn- og ungdomsarbeider med studiekompetanse viser hvordan Minecraft kan brukes i undervisningen. De har blant annet brukt det til å bygge en barnehage.
Greåker vgs.
En elev fra sciencelinja presenterte hvordan de jobber med programmering i undervisningen.
Greåker vgs.
Alle lærerne på besøk i Kahoots lokaler i Oslo for å få demonstrert hvordan det norske selskapet jobber med undervisning.
Greåker vgs.
Zsolt fra Ungarn og Vicky og Maria fra Hellas inntok pallen i en av Kahootene.
Greåker vgs.
På Kristi Himmelfartsdag fikk gjengen omvisning i Gamlebyen i Fredrikstad. Historielærer på Greåker Lars Thoresen var en glimrende guide.
Greåker vgs.
Våre partnere i dette prosjektet
- Nyíregyházi Szakképzési Centrum (Hungary)
- IES F. Ribalta (Spain)
- I.I.S.S. "Carlo Maria Carafa" Mazzarino (Italy)
- FORAVE - Associação para a Educação Profissional do Vale do Ave (Portugal)
- Greåker videregående skole (Norway)
- Second Vocational High School of Chania (Greece)