Du får utdelt en skole-PC når du har undertegnet en utlånsavtale. Dette gir deg både rettigheter og plikte.
Ved eventuell tap eller skade på utlånsutstyr fra skolen, må du henvende deg raskt til oss på IT. I slike tilfeller gjelder følgende rutine:
- Når du opplever skade/tap, må du melde fra til IT.
- Vi skriver ned forklaringen din på hvordan skaden har oppstått. Denne forklaringen sendes til forsikringsselskapet som avgjør om skaden dekkes av forsikringen eller ikke.
- Dersom skaden ikke dekkes av forsikringen, vil du bli erstatningspliktig med et beløp tilsvarende det beløp som reparasjonen koster, men ikke mer enn maksimalbeløpet (for aktuell årsmodell) som oppgis i utlånskontrakten.
- I den forbindelse er det viktig at du beskriver den faktisk forklaringen.
- En forklaring av typen «vet ikke hva som skjedde», vil nemlig ikke føre til at skaden dekkes, og du vil dermed bli erstatningspliktig.
- Er du under 18 år, vil hjemmet holdes orientert om saksgangen.
- Å endre forklaring underveis er imidlertid verken enkelt eller gunstig for saken, så du bør være presis i forklaringen fra starten av.