Hubro gratulerer vinnerne

Merville fra Hubro Education tok en tur innom skolen for å prate med de ferske verdensmesterne. 

Daniel og Oliver i samtale med Merville fra Hubro - Klikk for stort bildeDaniel og Oliver i samtale med Merville fra Hubro Kine Johnsen  

Fornøyde vinnere

Oliver og Daniel ledet fra start og er veldig fornøyde med å vinne. De prøvde å treffe så riktig som mulig i starten av spillet, og sier det er viktig å vite hvilket produkt som passer til det segmentet man prøver å satse på. Elevene har lært at gode analyser fører til godt resultat. Oliver og Daniel kjente hverandre godt fra før, og tenker mye likt. God dynamikk i gruppa har mye å si for resultatet av spillet.

Elevene sier spillet hjelper dem å få brukt faget aktivt med helt konkrete oppgaver, og at konkurranseinstinktet virkelig blir vekket.  Begge er enige om at Hubro Marketing Simulation er lærerikt og at markedsføringsfaget ikke hadde vært det samme uten. 

Stolt faglærer

Lærer Christian innrømmer at det ble lite søvn før finalen, og er superstolt av elevene. Hubro gjør markedsføringsfaget mer levende, det er nyttig for elevene å kunne anvende teorien praktisk. Elevene tar gode avgjørelser basert på markedsføringsteori, og spillet er nå godt integrert i faget.

Gøy med alternative undervisningsmetoder

Rektor Wenche og avdelingsleder Fredrik er også stolte av vinnerne. Wenche sier resultatet er et godt eksempel på at spill i undervisningen kan gi god læringseffekt, og at det er gøy å se at lærerne tar i bruk alternative undervisningsmetoder. 

Bilde av faglærer, avdelingsleder, rektor og elever i en trapp - Klikk for stort bildeStolt gjeng feirer seieren Kine Johnsen  

Til toppen